måndag 25 januari 2010

Upp och ner, ner och upp...

Åh, vad det går upp och ner hela tiden... Idag har varit en riktigt jobbig dag som har tagit på krafterna, men vi har även fått goda nyheter, så nu börjar vi se en ljusning.

Dagen började med lite brandsläckningar på jobbet, alltid kul... Not. När jag väl hade torkat bort svetten ur pannan och det var dags för lunch så dunkade huvudet så jag trodde det skulle gå sönder. Jippie. En snabb lunch intogs och sedan bar det iväg till kuratorn. Det var ett givande samtal men med många tårar. Inte direkt positivt för min redan befintliga huvudvärk. Hon sa dock en massa kloka saker och det var skönt att få bolla lite. Hon sa att många skulle må dåligt av att bara ha en stor grej som påverkade dem i livet, och jag har tre just nu... Jobbet, huset och hormonbehandlingen. Hon undrade hur jag orkade och vad ska man svara på det? Jag måste ju. Hon tyckte att jag skulle sjukskriva mig men det känns inte som ett alternativ just nu.

Det var i alla fall väldigt skönt att prata av sig, och under vårt samtal fick jag även reda på att makens spermaprov var klart och att allt var bra! En otrolig lättnad, då är det ju bara mig det är "fel" på. Väldigt skönt att veta. Blev lite irriterad på FE som inte hade meddelat oss, men när vi kom hem från jobbet så låg ju självklart brevet från FE där. Rutan för "Normalt" var ikryssad och det stod "Spermaprovet var bra med gott om rörliga spermier. Det fanns totalt 531 miljoner spermier!"

Vår första fundering var, vem är det som har räknat? ;-) Men som sagt, det känns skönt att det inte var några problem där, då kan vi lägga det bakom oss.

Jag har även börjat med Pergotime idag. Jag ringde till FE och frågade hur jag skulle göra, speciellt som jag kände att mensen kom igång med besked idag. Skulle jag fortfarande räkna torsdag som första dag eller skulle jag räkna från idag? De tyckte att jag skulle räkna torsdag ändå eftersom jag ändå har haft blödningar varje dag. De sa att jag skulle se den här månaden som en "testomgång", så jag får väl göra det helt enkelt. Så nu är första tabletten tagen!

En annan god nyhet vi fick idag var att vattenläckan inte har spridit sig ner i golvet, så torkningsprocessen kommer antagligen "bara" ta sex veckor. Det kommer fortfarande bli jobbigt, men det är skönt att det inte kommer dra ut alltför långt på tiden. Förhoppningsvis.

Så, summa sumarum så har det väl varit en rätt bra dag ändå. Hoppas bara den där huvudvärken ger med sig snart...

Inga kommentarer: