söndag 17 januari 2010

Hormoner

Ja, det är väl bara att fylla på listan ytterligare... idag har jag haft riktiga pms-känningar, underbart! Tur att min man har jobbat hela dagen... ;-) Han sitter och spelar tv-spel nu, lika bra att han håller sig undan, hehe!

Imorgon är det jobb igen, hur kan helgerna gå så fort? Förstår inte... Men ju fortare dagarna går desto fortare får jag börja med pergotime, så det kanske är lika bra! ;-) Är inne på sjätte dagen med provera, har fyra dagar kvar. Med lite tur får jag mens om ca en vecka. Vissa säger dock att det dröjer upp till en vecka efter provera innan den kommer. Hoppas det inte drar ut på tiden... Jag är redan inställd på att det inte kommer bli något plus med första kuren pergotime, men jag vill i alla fall sätta igång så vi får se om det händer nåt, om det hjälper. Usch, vad jag är trött på denna väntan...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Usch, ja väntan är inte roligt. Men nu kommer nog din mens snart igång och då är du strax igång med Pergotime. Hoppas det funkar för er!

Popcorn79 sa...

Tack, hoppas jag med!

Tea sa...

Att bara vänta när dagarna går hur sakta som helst är inte kul. Hoppas att du snart får mens så du kan börja med Pergotime.

Drömmen sa...

Hej

Jag hittade din blogg via ett inlägg du gjorde på en annan blogg jag följer. Du skrev om att du inte trivs på jobbet men inte vågar lämna dels pga marknaden och sen pga ifall du blir gravid. Precis så känner jag!!! Helgerna går allt för snabbt och ångesten har börjat tränga på söndag kvällar. Såg även att du som jag har PCO. Jag har tagit provera 2 gånger och min mens kom första gången två dagar efter avslutad kur och andra gången kom den en dag innan avslutad kur.

Lycka till nu!

Kram

Plusresan sa...

Hej hej tjejen! =)
Ville bara tacka för dina tankar i mitt framtidsinlägg. Känns skönt att andra känner igen sig.

Det är så många saker man måste tänka på och ha med i beräkningarna. I slutändan blir man nog knäpp om man inte lever lite under tiden.

Kram på dig med!!!