torsdag 28 januari 2010

Denna huvudvärk...

Både med Provera och Pergotime har jag haft problem med huvudvärk, inte kul alls! =( Jag som aldrig brukar ta huvudvärkstabletter har faktiskt tagit det några gånger nu, och nu börjar förrådet med alvedon sina... dags att köpa nya piller med andra ord!

Annars har jag inte känt av lika mycket biverkningar som med Provera. Huvudvärk har jag, och kliande bröstvårtor (?!), precis som med Provera. Dock känns humörsväningarna liiiite mildare med Pergotime. Men jag har ju heller inte ätit hela kuren än, tar min femte och sista tablett imorgon. Får se om biverkningarna tar fart efter det! ;-)

På måndag ska jag på vul i alla fall, får se vad de säger då. Jag tror dock inte att det händer nåt den här månaden. Det var svårt att veta när min mens började tycker jag, och samma dag som jag började med tabletterna satte den igång med besked, då sprang jag på toa hela tiden... Innan dess hade det bara varit små blödningar. Så jag tror jag började för tidigt den här gången. Men vem vet, kanske lyckas vi så att jag åtminstone får ägglossning den här kuren, det vore ju helt underbart! Då vet vi ju att det finns en chans! Håll tummarna för mig! =)

5 kommentarer:

Tea sa...

Lycka till med VUL på måndag.

Popcorn79 sa...

Tack!

Drömmen sa...

Hej!

Tusen tack för din blogaward! Vad gullig du är!

Håller tummarna så hårt för dig!

Kram

Anonym sa...

Lycka till med vul, hoppas det visar på ÄL. Hoppas du slipper huvudvärken med. Denna dubbelkuren som jag tog nu hade jag huvudvärk efteråt i 1½ vecka från Pergostart.
Det var inte kul.

Popcorn79 sa...

Usch, det låter inge vidare. Jag känner av huvudvärk bara nu efter enkelkur. Som tur är så är den inte ihållande i alla fall, men så gott som dagligen dyker den upp och håller i sig ett tag...