torsdag 21 januari 2010

Bitter? Inte jag inte...

Jag fick ett graviditetsbesked på jobbet idag. En kollega är gravid i 13:e veckan. En kollega som jag tycker mycket om. Men samtidigt en kollega som i alla år har sagt att hon inte vill ha barn, en kollega som är 39 år som i princip blev övertalad av sin man och som lyckades efter bara några månaders försök.

Hon är 39 år, inte jätteförtjust i barn och lyckades direkt. Jag är 30, vill inget hellre än att bli gravid och har försökt i 1,5 år. Var finns rättvisan i det? Hon satt till och med på fikat idag och sa att hon nästan hade ångrat sig eftersom hon mått så dåligt, spytt massor och svimmat flera gånger. Och jag förstår att det känns tungt att må så dåligt, men det känns som ett hån mot mig och mot alla andra som så förtvivlat gärna vill ha barn.

Bitter? Nej, inte jag inte...

2 kommentarer:

Tea sa...

Tänk vad alla dessa kommentarer om hur "jobbigt" det är att vara gravid kan såra Jag har en kompis som berättade typ i samma stund hon tog graviditetstestet att hon var gravid och allt var SÅ jobbigt. Och då visste hon ändå om våran situation.

Popcorn79 sa...

Den här kollegen är en av få på jobbet som vet om vår situation också, men ändå så sa hon direkt till mig "tänk dig för!", dvs tänk dig för innan du skaffar barn! Lite respektlöst faktiskt tycker jag.