lördag 2 januari 2010

Lite hjälp på vägen

När man har PCO är oftast den bästa behandlingen att gå ner i vikt om man vill bli gravid. Jag har låtit mig själv halka lite nu under jul och nyår, med resultatet att jag har gått upp 3 kg på två veckor... Suck. Sååå långt var det inte tänkt att jag skulle halka...

Men, nu är det som sagt nytt år och nya möjligheter, och nu sätter viktminskningen igång igen! Min plan är att köra ren kur med Cambridge i en vecka eller två för att få en rivstart, och sedan fortsätta med bra mat för att gå ner ytterligare. Dock har jag bestämt att om jag får mensen så kommer jag avbryta kuren eftersom det då är dags att börja med pergotime, och jag vill inte riskera att rubba mina hormoner mer än nödvändigt. Förhoppningsvis får kuren mensen att hoppa igång också, det var ju ändå över två månader sedan jag sist hade mens... börjar undra vart den har tagit vägen nu. Hmm.

Idag är i alla fall första dagen med ren kur, och det går bra hittills. Väldigt kissnödig är jag eftersom man ska dricka minst tre liter vatten, så jag springer på toa titt som tätt. Men vad gör man inte för lite resultat? Maken är också inställd på ett nyttigare leverne och har som nyårslöfte att låta bli godis i år. Ett mycket bra initiativ tycker jag! För egen del tror jag dock inte riktigt på en massa förbud, men jag har lovat att inte köpa hem något godis i alla fall. Man får inse sina begränsningar! ;-)

Så, dag 1 på denna viktminskningsresa... Vågen visade prick 78 kg imorse. Målet är 65 kg på sikt, men jag tar ett kg i taget. Första delmålet är att komma ner till 74 kg igen, sedan 70 och sist 65 kg. Nån mer som hänger på? =)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag hänger gärna på! Jag och maken har som nyårslöfte att äta nyttigare och träna mer. Jag väger 74 och första delmålet är 70. Men jag har så svårt för att hålla mig borta från sötsaker, och träna tycker jag inte är särskilt kul. Vi kan väl peppa varann! Grattis till första kilot!

Popcorn79 sa...

Tack så mycket! =) Kilot har förökat sig och har nu blivit 2,3 kg! ;-) Känns härligt! Självklart får vi peppa varandra, det är bara kul att ha någon som man kan kämpa med! =) Hur mycket vill du gå ner?