söndag 10 januari 2010

"Jaha, så det är inga barn på gång ännu ser jag?"

Igår var vi hemma hos några kompisar på middag. En riktigt trevlig kväll som slutade långt senare än vad jag hade trott från början, klockan två kom vi hem. Dock frossade jag hela kvällen i både paj och ostar samt drack en hel del vin, så vågen var inte så snäll imorse direkt. Men det är ju helt mitt eget fel, så det är bara att bita i det sura äpplet. Det var rätt skönt att få njuta av god mat, trevligt sällskap och gott vin.

Apropå vin så fick jag såklart kommentarer på mitt vindrickande av värdinnan. "Jaha, du dricker vin ser jag, då är det inga barn på gång ännu alltså?". Jag klistrade på ett artigt leende och sa att nej, inte än. Slängde även ur mig ett "Detsamma för er, ser jag!", eftersom även hon drack vin. Blev lite ledsen först men bestämde mig för att inte låta det förstöra kvällen, så jag släppte det rätt snabbt.

Idag har vi packat våra första kartonger. Jag blev riktigt inspirerad igår hemma hos våra vänner, de bor nämligen i en helt nybyggd lägenhet och det var vekrligen jättefint! Mycket vitt, vitt, vitt överallt, riktigt snyggt! Nu kommer ju inte vårt hus vara nybyggt direkt, men det ska bli kul att flytta och få inreda som vi själva vill, vårt eget hus! =) Längtar verkligen!

För övrigt så lyser mensen fortfarande med sin frånvaro, så jag antar att det var falskt alarm. Suck.

1 kommentar:

Tea sa...

Kul att ni ska flytta till hus. Jag är också sugen på hus.