söndag 24 januari 2010

Bättre idag

Idag mår jag lite bättre. Det var väl mycket hormoner som spädde på känslor som låg och bubblade, men efter en massa tårar kändes det bättre. Skönt att lätta på trycket.

Egentligen kan man dock säga att läget är värre idag, för igår fick vi lite dåliga nyheter angående huset vi har köpt. Tidigare i veckan fick vi reda på att det hade varit en vattenläcka som gjort att sovrummen i källaren hade blivit fuktskadade. Inte så roligt, men ändå hanterbart. Dessutom går det ju på säljarens försäkring eftersom vi inte tar över huset förrän 1 februari. Igår upptäckte vi dock att även sovrummen på bottenplan var fuktskadade. Det innebär att kvar att bo på kommer vara ett pyttelitet sovrum (där vi typ får plats med varsin madrass) och vardagsrum. För kök, badrum eller den oinredda delen av källaren kan vi ju inte bo i. Suck. Bara att få det torrt kommer ta ca 6-10 veckor, sedan ska det ju renoveras också. Och fläktar kommer gå dygnet runt för att få det att torka, och de låter kan jag säga... så det blir svårt att bo där. Suck igen. Vet inte riktigt hur vi ska lösa det. Riktigt trist är det i alla fall. Det känns som min vanliga tur, att ingenting kan gå smidigt utan det måste alltid vara nåt som händer. Suck.

Men men, det är ingen idé att gräva ner sig, det är ju som det är... Och när allt är klart kommer vi få ett fräscht hus, jag får se det så. Och då kanske vi dessutom har ett barn i magen om vi har tur! Imorgon får vi i alla fall besked om hur omfattande skadorna är, och förhoppningsvis så får vi kanske en mer detaljerad tidsplan då. Imorgon ska jag även ringa till Fertilitetsenheten och fråga lite hur jag ska göra med Pergotime. Min mens vill liksom inte riktigt komma igång. Jag har blödningar varje dag, men inte som jag brukar ha när jag har mens. Det är visserligen första gången jag äter Provera, så jag vet inte hur det brukar se ut då, men den beter sig i alla fall väldigt konstigt. Jag trodde att mensen satte igång i torsdags så jag ringde FE i fredags och då sa de att jag skulle börja med Pergotime på måndag och sedan komma på vul måndagen efter. Men nu blir jag osäker så jag får kolla med dem och se vad de säger. Jag vill ju inte börja äta tabletterna för tidigt och förstöra allting.

Inga kommentarer: