onsdag 6 januari 2010

Jag fryyyyser!

Jisses, vad kallt det har blivit den senaste tiden! Brrr... Hemma i lägenheten har vi bara 18 grader, så vi har börjat sätta på ugnen för att få lite extra värme. 18 grader i ett hus är väl en sak, men i en lägenhet?! Känns inte riktigt bra...

Att jag går på en strikt kur hjälper ju inte direkt till för att hålla värmen uppe heller, men vill man vara fin får man lida pin! ;-) Har i alla fall gått ner nästan 3 kg hittills så jag är mer än nöjd! =)

Idag är det ju röd dag så vi har varit lediga både jag och maken. Såååå skönt! Har dock lite ångest för att gå tillbaka till jobbet imorgon, hade gärna varit hemma några dagar till... Har mest tagit det lugnt idag. Först kom svärmor med flera på fika, de hade köpt med semlor. Jag sa ifrån redan innan att jag inte ville ha. Semla är ingen direkt favorit, och nu försöker jag ju gå ner i vikt så det kändes mest onödigt. Svärmor tjatade lite om att hon kunde ha köpt med något annat men jag var nöjd som det var. Åt tre valnötter till fikat istället, det var gott det med! =) Svärmor kom även med lite pikar om att det kanske var dags för bebisar snart, men vi pratade bort det. Jobbigt sånt där, men jag är glad för att det inte har varit något sånt fram tills nu i alla fall, vi har ju ändå varit tillsammans i åtta år... vissa föräldrar börjar ju tjata redan efter nåt år.

Efter fikat åkte vi ut till köpcentret utanför stan och kollade runt lite på Ikea. Köpte med oss lite värmeljus eftersom de börjar ta slut. Jag hade med mig en vattenflaska för att se till så att jag fick tillräckligt mycket vatten i mig, det underlättar ju viktminskningen.

Det känns så skönt att se resultat både på vågen och i spegeln, jag tycker redan att magen har börjat bli plattare. Underbart! Om nu bara mensen vill sätta igång snart så jag kan påbörja behandling...

Inga kommentarer: