lördag 1 oktober 2011

Sent omsider

Jahapp, som vanligt blev det ett längre uppehåll mellan inläggen, igen... Antar att det är för att det inte händer så mycket just nu, det knallar på helt enkelt. Fast när jag tänker efter så har det ju hänt lite grejer ändå.

Jag var på diabeteskontroll på smvc i torsdags. Var tre veckor sen jag var där sist och nu hade mitt Hba1c sjunkit från 5,6 till 4,9 så de var supernöjda med mig! =) Fick tid om tre veckor igen, jag som trodde att det skulle bli varannan vecka igen... men glad är jag förstås! =) Inte kul att springa där i tid och otid liksom...

Har en hel del möten inplanerat på smvc den närmaste framtiden. 11 oktober ska jag ju på både RUL och hjärt-ul, den 17 oktober ska jag ha ett möte med förlossningsläkare och aurora för att prata om den kommande förlossningen (som fortfarande känns lååååångt bort... är ju inte ens halvvägs ju!) och så den 20 oktober så är det dags för nästa diabetes-kontroll. Så nog blir det mycket spring på sjukhuset ändå...

Nåt annat som har hänt är att jag hoppade av distanskursen jag läste. Den var faktiskt riktigt intressant, men väldigt krävande och jag kände att det inte var vad jag ville prioritera just nu. Jag får läsa den vid ett senare tillfälle helt enkelt.

En tredje sak som har hänt är att vi har bestämt att jag ska gå tillbaka och jobba den 14 november. Kommer jobba i lite drygt tre månader innan det är dags att gå hem igen. Och i veckan blev det klart att jag inte ska gå tillbaka till mina ordinarie arbetsuppgifter under den här tiden utan istället jobba i ett aktuellt projekt på jobbet, och det känns såååå skönt! Jag kommer jobba på en annan avdelning som jag är intresserad av att jobba på, så jag hoppas att jag genom detta får visa vad jag går för och har en större chans till att få en tjänst där i framtiden! Känns superbra! =) Känner mig riktigt taggad till att gå tillbaka till jobbet nu. Det är klart det kommer kännas tråkigt att lämna Rasmus hemma, men han kommer ju få det superbra med sin pappa, det vet jag ju. =) Det blir nog nyttigt för dem båda att få mer tid tillsammans.

Så nu är det bara 6 veckor kvar som jag är ledig, sen börjar allvaret igen! När jag går tillbaka har jag varit ledig i nästan exakt ett år. Jisses, vad tiden går fort... Och fortare lär den nästan gå när jag börjar jobba igen, så snart är vår lilla tjej här helt enkelt! ;-) Känns overkligt att jag kommer vara tvåbarnsmamma om bara några månader... Hjälp! Har börjat känna lite sparkar nu i alla fall, det är mysigt! =) Men jag har ändå svårt att fatta att det är någon därinne... kommer kanske inte sjunka in förrän jag får se henne på riktigt!

2 kommentarer:

Jenny / Ekomamma i stan sa...

Åh vad kul det låter med jobbet!

Och vad härligt att få känna lite sparkar.

Luiza sa...

Hej.
Tack för din kommentar, du inger hopp.
Jag hoppas verkligen att det ska gå lika bra för mig/oss som det gjort för dig.

Grattis till den nya graviditeten.

Massa kramar/
Luiza