fredag 7 oktober 2011

Fredag

Jisses vad veckorna går fort... Och månaderna också för den delen! Rasmus blev 10 månader igår, stora killen! Hade möte inbokat på bvc för vägning och kontroll, men vi var iväg på kontroll på sjukhuset förra veckan så besöket igår var visst onödigt. Var inte säker på om vi skulle gå till bvc, men läkaren på sjukhuset sa att vi skulle göra det, så jag gjorde som jag blev tillsagd. Men även sköterskan på bvc undrade lite varför vi var där, så det kändes ju lite onödigt. Rasmus är i alla fall numera 70 cm lång och väger 9100 gram. Lite skillnad mot när han föddes... =)

Jag mår bra och känner mer och mer sparkar, mysigt! =) Är lite trött, men sover bättre än på länge och slipper gå upp mitt i natten för att kissa, det är skönt! Detta i kombination med att Rasmus sovit 12 timmar de senaste två nätterna har gjort att jag i alla fall känner mig lite piggare...

Kan inte riktigt fatta att jag snart är halvvägs. Om drygt 20 veckor är jag tvåbarnsmamma. Oh. My. God. Hade nån sagt det till mig när vi påbörjade behandlingen, att det skulle gå så fort att få två barn efter varandra, så hade jag nog inte trott på det. Det känns helt overkligt.

En kompis till maken var på besök ikväll och hade med sig flera kassar med kläder som vi fick välja och vraka från. Jättegulligt av honom! Det var mest en massa flickiga kläder såklart eftersom han har en dotter, men några plagg var mer neutrala och i storlek 80 och uppåt så att Rasmus snart kan ha dem. Men det slutade med att jag tog nästan alla kläderna han hade med sig, det gäller ju att passa på att ta emot gratis kläder när man har möjlighet och vi väntar ju faktiskt en liten flicka nu! =) Så nu har vi en hel garderob till henne! ;-) Visserligen i storlek 80 och uppåt, men de växer ju fortare än man kan tro...

I helgen står städning på schemat, vi ska nämligen ha lite fika här för släkten på söndag eftersom maken fyllde år igår. Så jag antar att den här helgen kommer swischa förbi... Kan någon stoppa tiden, jag hänger inte riktigt med!

Inga kommentarer: