tisdag 11 oktober 2011

Sjusovare

Rasmus har sovit hela nätter sen han var väldigt liten. Första gången han sov riktigt länge var han bara 2,5 månad, då sov han från 20 till 04 och sen har det bara blivit bättre och bättre. Nu sover han 10-12 timmar per natt, plus 3 gånger på dagen. Duktig kille! =)

Igår sov han bara 2 gånger på dagen så han var riktigt, riktigt trött på kvällen. Han ville inte äta sin gröt utan satt bara och skrek, så jag värmde en flaska ersättning åt honom istället som han slukade. Sen satt han och babblade ett tag innan vi la honom vid kvart över sju. Vanligtvis lägger vi honom tidigast halv åtta, men snarare runt åtta eller senare, så jag tänkte för mig själv att nu vaknar han väl vid fem eller nåt. Annars brukar han vakna tidigast kl sex. Men nej då, han sov hela natten och vaknade till ordentligt först kvart över sju imorse! Lilla trötta killen, vilken sjusovare! Skönt för mig att få sova ut, även om jag fortfarande är väldigt trött. Tror hormonerna påverkar mig mycket nu, känner mig trött oavsett hur mycket jag sover. Blir lite nervös för hur det ska gå att jobba när jag känner mig så trött, men det löser sig väl.

Nu är det bara några timmar kvar till ultraljud, återkommer efter det!

Inga kommentarer: