måndag 19 september 2011

Brevet

Det blev visst en längre bloggpaus än jag hade tänkt mig, ber om ursäkt för det! Jag var så himla glad i fredags att jag inte hade ro att sätta mig ner och skriva något inlägg! ;-)

Under dagen hade jag sprungit ut flera gånger för att kolla om posten hade kommit. Jag hade inga större förhoppningar egentligen, men jag tänkte att chansen fanns ju i alla fall, även om den var liten. Vid tre var jag glad över att klockan närmade sig fem så jag inte behövde oroa mig över helgen, ingen skulle ju ringa då i alla fall. Jag skulle åka till stan vid halv fyra och träffa en kompis så jag tänkte att jag tar en sväng till ut till brevlådan innan det blir för stressigt. Och där låg det! Ett enda brev fick vi den dagen, men det var det bästa av allt! =) Det stod att allt såg bra ut och att vi väntar en liten flicka! =) Blev väldigt överraskad, var övertygad även denna gång att det var en pojke, men tydligen inte! ;-) Så nu får vi tydligen en av varje, det känns lite häftigt! =)

Helgen har sen bara sprungit förbi. Vi var på fest i lördags och det var trevligt, men jag blev rätt trött på kvällen så vi åkte hem vid halv tolv. Kanske skulle passat på att vara borta längre när vi ändå hade barnvakt, men det var rätt skönt att åka hem då. Det hade inte gått någon nöd på Rasmus i mormor och morfars vård, men det trodde jag inte heller! ;-) Han hade varit så nöjd så. Han är så go vår lilla kille!

Trots att jag självklart var nykter under festen så kände jag mig rätt bakis igår, det är inte rättvist ju... Hmpf. Är fortfarande trött idag, men hoppas på att en god natts sömn ska reda bot på det.

5 kommentarer:

Linda sa...

Grattis! Vad glad jag är för din skull att allt har gått bra och att ni ska få en liten tjej! Har tänkt på dig massor men inte varit in så ofta på sista tiden men det är ju för att man har den här lilla krabaten nu. Allt är ju lite si o så i början :) Hoppas du kan slappna av nu resten av graviditeten. Kram på dig.

Marre sa...

Åh vad skönt att allt är bra!
Grattis=D=D=D
TJOHOOO=D
Vad kul=P
Njut nu=D

Bamse kram=)

Anonym sa...

Hej.

Måste bara säga att en tår faller nerför min kind När jag läser din blogg. Känner igen mig i så mkt här och att läsa att du har en liten son, och nu en liten flicka på väg får hoppet inom mig att glimma till<3

Jag heter Camilla. Jag är 26 år och bor i Norge tillsammans med min man.

Jag fick när jag var 20 veta att jag hade PCO, något som förklarade massor i mitt liv. Du vet säkert vad jag menar;).

Nu är vår högsta dröm, att bli mamma och pappa.

Jag fihtas med vikten och den ställer till allt för oss.

Nu har jag lyckats gå ner 16 kilo och är nu klar för att börja med Provera och Pergotime.

Jag önskar så mkt att detta ska gå nu.

I vintras, helt apropå, blev jag gravid efter att ha gått på en LCHF kost en period. Läkarena menar att det beror på att den kosten triggar igång ägglossningen. Men jag vet inte.

Fick hursom helt ett svårt missfall:(, och så var vi tillbaka på ruta 1 igen.

Vi har försökt i 5 år nu, och känner att nu är vi redo för expert hjälp. Nu provar vi först pergotime och ser vad som händer.

Jag har bara mens fåtal ggr på ett år, och då också ägglossning, så hoppas detta ska ge resultat nu.

Jag har insulinresisens och äter metformin tabletter, gör du också det??

Kände att jag ville skriva till dig, känner mig så ensam om de här, men vet att sååå många kvinnor har det som vi...

Stor kram till dig. Grattis till allt du klarat och till den lilla som växer i mammas mage<3

camilla.m.bo@gmail.com

Jessie sa...

Hej.
Det är så skönt att hitta fler som är diabetiker och fått kämpa för att bli gravida.
Då är inte jag ensam.

Önskar dig all lycka med graviditeten den nya bebisen när den tittar fram och lill killen som du redan har =)

Popcorn79 sa...

Tack för era kommentarer, blir så glad! Kram!