onsdag 14 september 2011

Bra känsla

Jag har en bra känsla i kroppen. Inte för att de inte har ringt om resultatet än, det har jag räknat med att de skulle göra tidigast imorgon ändå, det tar väl några dagar innan analysen är klar. Utan jag har bara en bra känsla i kroppen, känner mig positiv och tror att allt kommer gå bra. Hoppas innerligt att jag har rätt.

Tror det vände under själva provtagningen för mig. När jag såg bebisen på ultraljudsskärmen och såg hur hon/han förde ena handen till ansiktet, det var som att DÅ, först då, förstod jag att jag är gravid och har ett barn i magen. Det var först då jag kände att jag började få lite känslor för det lilla livet. Innan har jag inte riktigt kunnat ta till mig graviditeten. De senaste dagarna har jag känt lite bubbel i magen också, tror det är bebisen jag känner. Det gör att jag vågar känna mig lite mer positiv. Det är någon där inne, någon som vill leva och komma ut och vara syskon till Rasmus!

Hoppas verkligen att telefonen fortsätter vara tyst under resten av veckan...

4 kommentarer:

SOPHIA... sa...

Åh vad skönt att du känner dig så positiv. kram

Hanna sa...

Telefonen får vara tyst men posten får gärna snabba på! :) Kram

Hanna sa...

Åh fina du, jag har missat massor av inlägg, hade dig på bloglovin men det har inte kommit upp några nya inlägg..Har provat att lägga till dig igen och hoppas att det funkar den här gången!

Jag förstår att ni är jätteoroliga, men bra att du är positiv! Nu tycker jag precis som Hanna här ovan att telefonen får vara tyst men att posten får snabba på! :) Håller tummarna!

Med tanke på hur ni fick kämpa för Rasmus så är det nog inte konstigt att det känns så overkligt nu med lillasyster/lillebror, men nu när du börjar känna rörelser och har fått se h*n på UL så kanske det blir lättare :)

Sv: Samma här, OLW är bäst! Och ostbågar heter det :)

kram!

Popcorn79 sa...

Tack Hanna! Hoppas att tiden går snabbt så vi får svar snart... känns skönt att klockan är över fem idag i alla fall, tror ingen ringer så här dags. Så nu är det bara imorgon kvar, sen är det helg och då kan jag slappna av lite. Vore underbart att få brev redan imorgon, men jag tror tyvärr det dröjer till nästa vecka. Försöker i alla fall tänka att det är ett brev och inget telefonsamtal som vi ska få!

Helt rätt, ostbågar heter, det inga ostkrokar för mig inte! =P Och jag vet att Hanna här ovan håller med också! ;-)