torsdag 27 maj 2010

lite deppig...

Lite deppig idag... Har varit en ganska jobbig vecka. Jag har ju mätt blodsocket 7 gånger per dag den senaste veckan, och det har pendlat en del. Jag har mått jättebra fysiskt, men psykiskt har det varit väldigt jobbigt. Det känns som om jag inte får äta någonting, bara torr och tråkig mat... och ändå sticker blodsockret iväg ibland.

Var iväg till SMVC idag igen och de kollade hur mitt blodsocker varit den senaste veckan. Det såg okej ut sa de, men värdena var ändå på gränsen så eventuellt börjar jag med insulin snart. Jag skulle i alla fall förbereda mig på att det kommer bli insulin så småningom eftersom jag ändå är såpass tidigt i graviditeten.

Jag blir så himla ledsen, det känns som att jag bara äter jättetråkig och trist mat hela tiden, att jag går hungrig för att jag inte vet vad jag vågar äta och ändå ligger jag på gränsen! Vad mer ska jag göra liksom? Jag ska i alla fall fortsätta mäta mitt blodsocker i två veckor till, så får vi se hur det ser ut då. Sedan hoppas jag att jag får tid hos en dietist snart så jag vet vad jag kan och inte kan äta. Jag sa till för en vecka sen att jag ville träffa en, men det hade de glömt bort att skriva i journalen! Så en hel vecka har gått i onödan, nu sa de att de hoppades att jag skulle få en tid inom två veckor. Men jag behöver ju träffa nån nu!! Det känns som att det enda jag äter är sallad eller rågbröd som är så torrt att man kan slå ihjäl nån med det, så kan jag ju inte leva i ett halvår till! Har redan gått ner 1,5 kg den senaste veckan, känns inte bra... Jag tog upp det med läkarna men de sa att jag inte behövde oroa mig, det är okej att gå ner några kg och det tyder på att jag äter bra mat. Jo visst, men att leva så här i sex månader till vet jag inte om jag pallar... Blä.

Jaja, jag ska försöka tänka positivt... ser i alla fall fram emot morgondagen då vi ska på ultraljud! =)

7 kommentarer:

Anonym sa...

Oj då! Det var tråkigt att höra. Jag är ledsen att detta tynger dig. Du får helt enkelt tänka på att allt det tråkiga är det bästa för dig och ditt barn. Ett litet pris att betala för en sånt värdefullt mål. Kramar. PIA

Tea sa...

Hoppas att ultraljudet går bra iaf! Kramar

Popcorn79 sa...

Tack, vad ni är gulliga!

Pia, hur går det för dig? Hur mår du?

Anonym sa...

Jo, jag mår bra. Har haft mycket ont i huvudet och mitt urin har luktat aningen underligt. Var hos barnmorskan idag (just idag har det känns bättre, typiskt när man fått en tid, märkte ju själv att urinet inte luktade idag) för att lämna kissprov och kolla blodtryck...men det såg bra ut:-)
Kände sparkar för första gången i förra veckan. Vill känna det igen!

Letar desperat efter en fin bra Tankini. Det är svårt. Ha det bra/PIA

Popcorn79 sa...

Åhh, sparkar! Jag vill också känna sparkar! Vilken vecka är du i?

Anonym sa...

Vecka 17, kände det förra veckan. Det kommer, men jag vet man vill bara känna det hela tiden :-)

Anonym sa...

PS, tror det är lätt att missa sparkarna för att det känns ju inte som sparkar.
Ett PS till, vi kallar vår babe för pop...efter popcorn. Det poppade ju till helt plötsligt liksom/PIA