tisdag 4 maj 2010

Inskrivning

Igår var det dags för första besöket hos barnmorskan och inskrivning. Trodde jag i alla fall. Jag vet inte riktigt vad som ingår i en inskrivning, men jag hade nog förväntat mig vägning, mätning och blodtryck och blodprov. Men nej, det var bara samtal och sen fick vi med oss några broschyrer hem. Blev nästan lite besviken, var det allt?

Det positiva var i alla fall att jag verkligen gillade barnmorskan, hon kändes lugn och trygg. Och vi bokade upp en massa tider framåt där vi ska gå igenom fosterdiagnostik och ta de där proverna som jag hade väntat mig att hon skulle gjort igår. Så jag antar att allt är som det ska!

Barnmorskan sa också att vi ska gå på vad vul sa när vi var där, så hon flyttade fram mig, eller bak eller vad sjutton det nu blir, har aldrig lärt mig hur jag ska tänka där! ;-) Beräknat förlossningsdatum är numera 5 december, så min vecka 10 blev lite längre än jag hade tänkt mig... ;-) Och jag som tycker tiden går så låååångsamt just nu, vill ju till vecka 13 så fort som möjligt!

1 kommentar:

Tea sa...

Skönt att du gillade barnmorskan.