tisdag 18 maj 2010

Högt blodsockervärde =(

Idag var jag iväg till barnmorskan igen och tog en massa prover, allt som jag trodde jag skulle ha gjort förra gången. Lämnde fem tuber med blod, vägdes, mätte blodtryck, lämnade urinprov... Blodtrycket var fint, vikten inte så bra, men det visste jag ju redan... hamnade på bmi 34. Blodvärdet såg bra ut, åtminstone den delen de analyserade idag. Dock så var mitt blodsockervärde väldigt högt, det landade på 14. Så på torsdag ska jag tillbaka och göra en glukosbelastning på fastande mage. Bävar redan, jag är ju så jäkla hungrig på morgonen och får jag inte äta då blir jag väldigt illamående. Vanligtvis äter jag frukost vid sju och sedan är jag hungrig igen vid halv tio, nu kommer jag inte få äta något mellan 22 och 10.30!!! Vete fasen hur det ska gå faktiskt... =( Men jag får väl försöka. Är livrädd för att få graviditetsdiabetes eftersom värdet var så högt, men jag får försöka lugna mig och hoppas på att det ser bättre ut på torsdag.
Jag är väldigt glad dock att mitt blodtryck såg bra ut, har haft problem en gång tidigare när jag hade den här vikten, då låg det för högt. Skönt att det såg okej ut nu i alla fall!

En rolig grej som hände var dock precis innan jag gick in på vårdcentralen. När jag gick ur bilen på parkeringen var det en annan tjej som gick ur bilen bredvid mig och det var en kompis till mig! Det visade sig att hon också är gravid och ska ha barn en vecka efter mig! Riktigt kul! =) Nu kommer jag ha två kompisar som är hemma samtidigt som jag, jätteroligt! =)

Inga kommentarer: