torsdag 29 april 2010

Pyret är ingen räka längre! =)

Jag har ju skaffat mig en baby ticker här på bloggen, och de senaste dagarna har pyret sett ut som en räka i sin lilla bubbla. Men idag när jag kollade så ser pyret faktiskt ut som en bebis! Wow! =) Kolla själva, visst är pyret fint? =)

Med pyrets mamma är det dock lite värre. Allt detta trams om att illamåendet borde gå över i vecka 9, vad är det för nåt? Mitt illamående har börjat nu! Hmpf! Det började igår förmiddag och höll i sig hela dagen, med några smärre avbrott. Inget jätteillamående, men det var inte så trevligt ändå. Kände mest en "blä"-känsla hela dagen, inget var gott. Idag har jag varit vrålhungrig och illamående större delen av dagen, även precis efter att jag hade ätit lunch! Så nu har jag inhandlat skorpor till kontoret att hålla magen lugn med, får se om det hjälper...

Graviditetshormonerna börjar också vakna till liv, märker jag... har varit rätt irriterad de senaste dagarna. Får hoppas, för allas skull, att det inte håller i sig... ;-)

Mina byxor har krympt de senaste veckorna också, visst är det konstigt? Har typ inga byxor att ha på mig nu utan får gå med kjol hela tiden. Hmm. Kollade på mamma-jeans på H&M i förrgår, men de hade INGA i min storlek! =( Jag behöver 44-46, och det största de verkade ha var 44. Men i de fall de då hade 44 så hade jag självklart behövt 46... Jag hittade dock ett par trekvartsbyxor som jag köpte, men de kan jag ju inte använda än på ett tag... suck. Men om några veckor åker vi till Stockholm, får väl spana in några butiker då och hoppas på det bästa!

På måndag är det dags för inskrivning. Tiden går faktiskt rätt fort, även om det inte kändes så i början av graviditeten. Men imorgon går jag in i vecka 10! Wow! Snart kan vi gå ut officiellt med att vi ska ha barn, sååå roligt! =) Hoppas att tiden fram till vecka 13 går fort, så den "värsta" tiden är över...

2 kommentarer:

Tea sa...

Tänk vad tiden går, redan vecka 10!

Popcorn79 sa...

Jag vet! Visst är det helt sjukt? Bara några veckor kvar innan man kan börja andas ut ordentligt! =)