torsdag 22 april 2010

ett tickande hjärta ♥

Igår på vårt vul så såg vi det mest häftiga och underbara vi någonsin sett! Ett litet, tickande hjärta! Det bor någon i min mage! ♥ Det är en helt overklig känsla, det ÄR faktiskt någon där! Helt sjukt, men helt underbart!

Läkaren sa att allt såg bra ut, men att jag såg ut att vara i vecka 7+1 istället för 7+5 som vi trodde. Han sa att ägglossningen kanske kom senare än vi trodde. Själv tycker jag att det borde vara svårt att mäta såpass tidigt, och några dagar hit eller dit gör ju ingen direkt skillnad. Jag kommer nog fortsätta räkna som jag har gjort fram tills vi gjort fler ultraljud.

Nu börjar det äntligen sjunka in i alla fall, jag är GRAVID! Wow! =)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jippie! Helt fantastiskt. Vi har också set ett litet sprattligt underverk och ett tickande hjärta!!
Blev flyttad 6 dagar bak. Så nu har vi snart varit inne i vecka elva i två veckor;)
Nu kan man ju verkligen tro på det. Det är på riktigt!!!
Undrar, fick ni nån bild med er?
Jag glömde att fråga i allt lyckorus.../PIA

Popcorn79 sa...

Härligt att allt gick bra! Och redan vecka 11, jag går ju in i vecka 9 idag... Vi fick ingen bild med oss heller, glömde också att fråga. Tror dock inte de gör sånt där, men jag vet inte.
Idag är jag dock lite nervös, fick en liten blödning i eftermiddags... Inte stor alls, bara lite blod på papperet, men jag blev alldeles kall och kunde knappt andas. Jag försöker hålla mig lugn, än så länge har det inte kommit nåt mer i alla fall. Håll tummarna för mig!

AndCa sa...

Tekniken idag gör att de kan se så bra vilken vecka man är i så du kan nog gå på det dom säger men några dagar hit eller dit är ju ingen större skillnad ännu så räkna på som du gör. Du kommer ju få mer närmare besked när du är i v 12 och gör RUL då. Härligt att ni såg hjärtat! Kram