fredag 30 april 2010

Fredagsmys

Idag slutade jag jobbet lite tidigare eftersom det var dag före röd dag. Tog en sväng på stan innan jag åkte hem i hopp om att hitta ett par mammajeans, men jag gick bet. Att det ska vara så svårt! =( Det finns inget i min storlek, får lite halvpanik... Köpte visserligen ett par, det enda de hade i storlek 46, men de är lite för tajta. Jag tänkte be min man om smakråd om jag ska ha kvar dem eller inte. Usch, jag som faktiskt trodde det skulle bli lättare att hitta kläder som gravid, men neeej då, man ska fortfarande vara en 36:a eller 38:a, vare sig man är gravid eller inte tydligen. Suck...

Resten av kvällen har varit lugn och mysig. Vi grillade lamm-kotletter som vi åt med potatisgratäng, och sedan kollade vi på Så ska det låta. Maken hade köpt ingredienser till marängsviss till mig, jag njöt i fulla drag framför teven! =) Egentligen skulle vi ha ätit det i söndags, på min födelsedag, men vi var för mätta då så vi insåg att det var bättre att skjuta upp det. Mycket bra idé tycker jag, MUMS! =)

Apropå födelsedag så har jag ju fått den bästa födelsedagspresenten man kan tänka sig! Vid min förra födelsedag var min högsta önskan att jag skulle ha barn eller åtminstone vara gravid vid min nästa födelsedag, dvs i år, och det har ju slagit in! Och nu får jag ju världens bästa julklapp istället! =) Trots alla motgångar så känns det som att det mesta ordnar sig till slut... =)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis i efterskott!
Yes vilken jul det kommer att bli, fantastiskt!
Känner och känner till väldigt många 79:or som ska få eller redan har fått barn i år. Det är helt enkelt vårt år i år:) PIA

Greengal sa...

Grattis till ert lilla pyre!
(fd. thewaytoachild)
har ny bloggadress, men kommer snart låsa den...så vill du fortsätta läsa. Maila mig!

AlmaMatilda på FL sa...

Jag ramlade in här från familjeliv. Jag hade också svårt att hitta mammabrallor i stora storlekar. Mina bästa tips är H&M (även om det ofta är utrensat där) och Tradera. Har även sett att LaRedoute ska ha, samt Polarn o. pyret, men har aldrig handlat där själv.

Grattis till graviditeten och lycka till!