onsdag 10 mars 2010

Upp som en sol, ner som en pannkaka...

Oj, vilken dag...

Imorse 8.30 var det dags för vul. Jag var lite nervös igår men imorse försökte jag att inte tänka på det. Jag tog en tidig buss och gick av några hållplatser tidigare så jag fick en liten promenad. Jag har börjat använda stegräknare igen för att få in mer motion i vardagen, så det tickade på rätt bra direkt där på morgonen! =) Trots min lilla promenad var jag framme 20 min för tidigt, men det kändes bara bra, då kunde jag ta det lugnt.

Strax efter halv blev jag uppropad och fick träffa en ”praktikant”. Hon var även med på mitt förra vul. En jättego tjej, väldigt mjuk och trevlig, vilket känns väldigt viktigt för mig. Tycker det är jobbigt bara att komma in i lokalerna på Fertilitetsenheten, det är så mycket känslor knutna dit så jag börjar typ böla med en gång. Då är det viktigt att man får ett bra bemötande.

Nervositeten började infinna sig när jag la mig tillrätta på britsen men jag försökte ta det lugnt. Hon satte igång och nästan direkt såg hon att slemhinnan såg jättefin ut, hon sa ingen tjocklek men sa att det såg väldigt bra ut. Sedan hittade hon en blåsa på 16 mm på höger sida, vilket också var väldigt bra. Det var en på gång på vänster sida också, men den var inte lika stor. Hon sa att det är vanligt att ägget släpper vid ca 18 mm och att de växer ca 2 mm per dag, så enligt henne borde ägglossning ske nästan närsomhelst! Jag började såklart gråta, blev så glad och lättad över att det såg bra ut!

Hon skrev en remiss till fredag nästa vecka, då jag ska ta blodprov för att se att jag verkligen har fått ägglossning. Men fram till dess är det bara att köra på! ;-) Det känns så himla skönt, och underbart att veta att jag kan få ägglossning! Och även om det inte tar sig direkt nu så borde jag ju få egen mens, vilket betyder att jag slipper ta Provera som jag mår så dåligt av, bara den saken gör att det känns helt underbart! =)

Glad i hågen gick jag till jobbet med lätta steg. Där blev jag dock snabbt nerplockad på jorden igen, för det första som hände var att jag hamnade i en konflikt med chefen. Jag gick hem tidigare från jobbet för att jag mådde så dåligt av situationen. Vet inte riktigt hur jag ska bete mig imorgon på jobbet, men det återstår väl att se. Jobbigt känns det i alla fall. Så ja, som rubriken säger, idag har det varit upp som en sol och ner som en pannkaka.

5 kommentarer:

Rebecca sa...

Vad roligt att ÄL är på gång!!!
GRATTIS, hoppas det ger resultat.
Tråkigt det där med jobbet, hoppas det ordnar sig. Kram

Drömmen sa...

Usch vad tråkigt med jobbet! Kul att du kan ägglossning denna gång iallafall :)

Kram

Tea sa...

Hoppas att du kan känna glädje över det positiva! Och att det ordnar sig med jobbet. Vet de på jobbet om din situation?

Popcorn79 sa...

Några vet, däribland min chef. Kändes fel att inte säga nåt eftersom jag är borta en del på läkarbesök och så. Men som det är nu så är jag inte direkt sugen att berätta för henne om jag väl blir gravid. Självklart måste jag ju berätta det så småningom, men jag väntar gärna så länge som möjligt känns det som nu...

AndCa sa...

Jävla skitchef! Jag hade sjukskrivit mig om jag vore du, du ska inte ta en massa skit. Det är ju hennes inställning som i så fall skulle göra att du gjorde ett sämre arbete! Mycket av arbetsförmågan handlar om chefens inställning och peppning av en! Skäms på chefen! Skit i jobbet, var sjukskriven, det har man rätt till! Om du blir gravid så är du snart hemma med barn och då söker du andra jobb under tiden, stå på dig och låt inte en dum chef knäcka dig!