onsdag 24 mars 2010

Ägglossning! =)

I fredags var det dags för progesteron-prov för att se om jag har haft ägglossning. Det var första gången jag gjorde det och det gick ju väldigt smidigt. De har drop-in 7.30-16.00 alla dagar så jag såg till att vara där några minuter i halv. Behövde bara vänta i 10 min innan det var min tur och det var verkligen bara in och ut så var det klart. Skönt! Jag frågade när provet skulle vara klart men det kunde de inte riktigt svara på. Jag ringde till FE igår men då var det inte klart än, så jag chansade idag igen och då hade resultatet kommit! Mitt progesteron-värde låg på 33 tror jag hon sa, och efter att ha googlat så känns det som att allt över 28 borde betyda ägglossning. Barnmorskan var väldigt positiv i telefon i alla fall och sa att nu är det bara att invänta mens eller inte mens. Härligt! Även om jag misstänkte att det skulle bli ägglossning den här gången pga att mitt vul såg så bra ut så är det ändå väldigt skönt att få besked om att så faktiskt var fallet! =)

Igår var jag även hos kuratorn igen. Det var skönt att få prata av sig lite igen, det har hänt rätt mycket sen sist. Jag berättade om de konflikter som pågår på jobbet, om huset som nu börjar bli klart efter vattenläckan och om behandlingen, som faktiskt börjar ge resultat. Vi konstaterade att det är väldigt mycket som händer just nu och att det är många känslor som snurrar, men att det ändå i det stora hela börjar kännas mycket bättre. Vi diskuterade även sjukskrivning igen. Hon har sagt förut att hon tycker jag ska sjukskriva mig på 25-50 %, och det håller hon fast vid. Jag känner mig dock lite tveksam. Även om det skulle vara skönt att få lite ledigt och kunna ta det lugnare så känns det även som ett nederlag. Jag vill ju må bra och kunna jobba. Jag vet att jag inte ska se det så och att jag måste släppa på prestigen, men det är svårt. Det tar nog ett tag att vänja sig vid tanken på sjukskrivning. Måste nog fundera ett tag till...

1 kommentar:

Tea sa...

Skönt med lite positiva besked!