måndag 29 mars 2010

Om dagen i fredags

Jag skrev ett hemligt inlägg i fredags som jag sparade i datorn. Jag behövde få ner mina tankar i ord och försöka få in det ofattbara. Här kommer det:

26 mars
Shit! Är det verkligen sant? Kan det verkligen vara så? Really??

Igår när jag gick och la mig sa jag till P att nu är det någonting på gång. Antingen är mensen på gång eller så är jag gravid, för nu känns det verkligen i äggstockarna. Hade lite molvärk, och det brukar jag inte ha. Tänkte dock inte så mycket mer på det utan antog att det ändå var mensen på gång.

Imorse gick jag upp som vanligt. Jag gick på toa, som vanligt, och kissade i en mugg som så många andra gånger, testmissbrukare som jag är... ;-) Höll ner gravtestet fem sekunder, tog upp det, satte på hylsan igen och väntade. Bläddrade lite trött i en tidning och funderade på allt jag skulle göra på jobbet. Kollade på mobilen, två minuter hade gått. Tittade på testet och... men vad sjutton? Ett PLUS?! Ett svagt plus, men fortfarande, ett PLUS!!!

Chockad gick jag ut till P. Jag darrade som ett asplöv när jag räckte över testet och pep "det är ett plus här!" Resten av morgonen kommer jag knappt ihåg, var så chockad. Jag tog dock några kort på testet, som jag har kollat på flera gånger under dagen, bara för att förvissa mig om att jag inte har sett fel. Det känns helt overkligt. Kan inte fatta det... hoppas bara att allting går bra!

Inga kommentarer: