tisdag 30 november 2010

Pyret trivs bra där inne...

Har nu gått in i vecka 40 (39+0) och pyret trivs fortfarande bra där inne... mindre än en vecka kvar till beräknad förlossning och jag har börjat få lite förvärkar, men har tyvärr inga större förhoppningar om att det startar snart. Suck.

Var iväg igår på ctg och allt såg bra ut. Ska iväg imorgon igen för min vanliga torsdags-kontroll, som den här veckan har blivit flyttad till onsdag pga överbokning. Då ska jag träffa läkarna för sista diabeteskollen, göra ctg och sen ska vi bestämma datum för igångsättning. De sa senast att vi får se om det blir före eller efter helgen. Jag hoppas på efter, så att pyret får några dagar till på sig att komma ut självmant. Jag har ju som sagt lite förvärkar, så med lite tur så kanske det sätter igång av sig självt? Håll tummarna för mig! Har tyvärr läst lite för mycket om igångsättning på familjeliv, så jag har blivit lite uppskrämd... snälla pyret, kan du inte kika ut snart?

3 kommentarer:

Josefin sa...

Läs inte där!
Det gjorde jag inför vändningsförsöket också, så jag trodde ju att det skulle vara hemskt. Det var inte ens obehagligt, utan verkligen "a piece of cake".
Folk är inte kloka, så lyssna inte på dem.
Fast såklart hoppas jag att din räka vill poppa ut av sig själv. Vore kanske kul om den väntar litet, så kanske vi ligger på BB samtidigt!

Popcorn79 sa...

Nä, jag vet att man inte ska läsa sånt, men det är ju svårt att låta bli... Haha, det vore himla kul att ligga på bb samtidigt, men jag tror inte jag orkar vänta på dig! =P

Marre sa...

Oj här går det undan med stormsteg=D
Du har snart en lite människa i dina armar=D Tänk så istället.
Man ska inte läsa runt så mycket på nätet, man blir orolig & rädd i onödan.

Kram!