onsdag 3 november 2010

Bättre sent än aldrig...

Jag hade ju tänkt att försöka uppdatera oftare. Joråserduatt det gick ju jättebra med det! Not... Hade ju tänkt att uppdatera efter senaste barnmorskebesöket, men det blev inget med det... förrän nu! =) Ska försöka skriva ner det jag kommer ihåg!

Blodtrycket låg på 120/80, järnvärdet hade stigit från 105 till 117 och barnets hjärta tickade på bra. Barnmorskan tog som vanligt fram trätratten och den här gången orkade jag inte bråka. Jag vill ju också lyssna ju! Hur många gånger ska man behöva säga det?! Hon verkar bli lika förvånad varje gång... suck. Men som sagt, den här gången orkade jag inte bråka, så jag fick inte höra några hjärtljud. Trist, men så är det. SF-måttet hade tagit ett rejält skutt från 30 till 34 på dessa två veckor, men hon sa att det kunde bero på hur barnet låg också, och pyret ligger ju väldigt högt just nu, känns som om magen börjar direkt under brösten och det trycker på lungorna.

Jag börjar känna att det är tyngre nu, det trycker neråt i underlivet och jag får nästan en "brännande" känsla mellan benen ibland. Jag har massor med sammandragningar, de kommer flera gånger i timmen och då blir magen stenhård och jag blir lite andfådd. Det går över på någon minut men känns lite jobbigt när det pågår. Inget som gör ont dock, men som sagt, lite jobbigt är det. Idag har jag dessutom börjat känna lite molvärk i ljumskarna, antar att de mer ordentliga sammandragningarna börjar komma nu. Hmm...

Funderar på om det är stressen på mitt jobb som gör att jag har så mycket sammandragningar, för jag känner mig väldigt stressad till och från och sammandragningarna är flest på jobbet. Jag vill ju varva ner och ta det lugnt på jobbet, men som vanligt så ska man köra på i 180, det är ingen som tar någon hänsyn till att jag kanske inte orkar. Det är ingen som gör mitt jobb om jag inte gör det, och jag får inte lämna över mina arbetsuppgifter i den takt jag vill. Känns väldigt frustrerande, men jag antar att det bara är att gilla läget. Om jag inte orkar så får jag väl tyvärr sjukskriva mig. Jag vill dock försöka jobba tiden ut, det är ju ändå bara 2,5 vecka kvar.

Nu har tröttheten slagit till som en slägga i huvudet på mig, så nu måste jag nog gå och sova... imorgon är det smvc och ultraljud igen. Ska försöka uppdatera så snart som möjligt med pyrets tillstånd och senaste vikt! =) Natti natti!

Inga kommentarer: