måndag 13 februari 2012

Status idag

Nu var det ett tag sen jag skrev... status idag är att ryggen är mycket bättre och jag är mer rörlig. Jag får fortfarande ont ganska lätt om jag lyfter och om jag står för mycket, tex om jag ska diska, och att gå långa sträckor är inte att tala om utan kryckor... men det känns bättre, jag har inte konstant ont som jag hade för några veckor sen. Känns skönt!

Magen är stor som jag vet inte vad och jag har gått upp 17 kg... mot 10 kg totalt förra gången. Känner mig som en gigantisk flodhäst och vill bara att hon ska komma ut, NU! Nu har det gått 37 fulla veckor så nu är hon ju fullgången, så nu går det bra när som helst, gärna imorgon! ;-)

Alla kontroller visar på att hon mår bra i alla fall. Gjorde typ alla undersökningar som fanns i torsdags och allt var bra. CTG var finfint, hon rumlade runt som sjutton. Tillväxtultraljudet var till och med svårt för barnmorskan att göra då hon sparkade/slog bort ul-staven hela tiden! ;-) Men ul visade iaf på att hon låg på -3% på kurvan vilket var jättebra. Urinprov och blodtryck var bra på och mitt Hba1c hade gått upp till 40 men det var fortfarande jättebra det med. Så med lilla grodan är det bra, det är jag som tycker det är tungt... jag får bli igångsatt eller snittad tidigare om jag vill pga min foglossning, men jag vill ju hellre att det sätter igång naturligt... har dock haft en del förvärkar de senaste dagarna, som bara blir starkare och starkare så förhoppningen finns att hon kommer ganska snart i alla fall! =) Har slutat jobba nu så nu går man ju bara och väntar och väntar...

2 kommentarer:

SOPHIA... sa...

Vabbar din man nu när du är sjukskriven då? Hör av dig om du vill följa med till familjecentralen någon dag. vi går dit oftast varje tisdag, torsdag och fredag.

Popcorn79 sa...

Nä, han är ju föräldraledig redan från början så han tar ut fp. Jag har faktiskt semester från och med igår, vågar inte riktigt lita på att min sjukskrivning går igenom och jag hade lite dagar att ta ut så det kändes som den bästa lösningen. Självklart hör jag av mig om vi går till FC, vi hade nog tänkt gå dit någon dag hela familjen, får se när det blir. =)