torsdag 26 januari 2012

Ajajaj

Ja, inte är det bättre idag heller...

Jobbade lite på förmiddagen och sedan åkte jag till sjukhuset för kontroll. Tror det tog mig nästan en kvart att gå från bilen till väntrummet, en promenad på kanske 100 meter plus sträckan inne i själva sjukhuset då. Fy fan... och i dagsläget har jag ungefär 3 läkartider i veckan, det känns hur kul som helst... eller inte.

Väl där så såg allt bra ut i alla fall. Grodan väger ca 2,7 kg och ligger på +3,6%, dvs normalstor. Känns skönt! Mitt Hba1c låg på 38, så det var ju också jättebra. Blodtrycket låg kvar på 140/85 och urinprovet var även det bra, så de hade inget att klaga på. Ska dit nästa vecka igen för ctg, och sen blir det diabeteskontroll om två veckor igen.

Hade tänkt åka förbi och köpa glidlakan när jag ändå var iväg, men jag orkade bara inte. Åkte hemifrån kvart över tolv och kom hem vid halv fem. Även om läkarbesöket inte tog lika lång tid som förra gången så tog det en evighet att ta sig till och från bilen, och sen var jag dessutom tvungen att åka förbi apoteket och hämta ut mer insulin, och där fick jag vänta en dryg timme. Typ halva stan var där idag... plus promenad till och från apoteket, som tog lika lång tid som när jag skulle på kontrollen. Blä.

Apropå apoteket så blev jag något irriterad på en ung kille som var där. Han hade lagt beslag på en av de få stolarna, trots att han inte verkade ha några fysiska hinder. Det var ganska många tanter och gubbar där som verkade ha svårt att gå, men han satt helt ogenerat kvar och pratade i mobilen och gnällde över att han fick vänta så länge på sin tur. När det sedan var hans tur studsade han upp och nästan sprang till luckan. Inga funktionshinder där inte, men ändå skulle han ta upp en plats! Jäkla snorunge... Jag hade tänkt ställa mig och stirra på honom men så fort jag närmade mig stolarna hoppade en snäll dam upp och gav mig sin plats, så jag orkade inte hetsa upp mig för mycket. Borde kanske ha gjort det ändå, tycker det är oförskämt att inte erbjuda sin plats till bättre behövande...

3 kommentarer:

mammaTEA sa...

Fortsätt kämpa. Inte allt för lång tid kvar nu. Kram

Jenny / Ekomamma i stan sa...

Säger som Tea - mindre än 30 dagar!!!

Och så håller jag med om det du skriver - blir så irriterad på folk som inte lämnar plats. Häromdagen på bussen så var det en man som inte kunde tänka sig att hoppa in på stolen innanför på bussen så att en mamma med barn fick först knöla in sig själv på sittplatsen medan barnet (ca 2 år) fick stå själv i gången, och sedan lyfta sitt barn över sätet. Och han hade bara kunnat hoppa in...

Hanna sa...

Håller med föregående talare, det närmar sig med stormsteg nu! Kan inte föreställa mig hur jobbigt det ska vara, men du kämpar på bra!

Sv: Tack så mycket, ja du vet ju precis hur det känns :) Overkligt men fantastiskt :) kram!