söndag 26 februari 2012

Ingen groda än...

Kontrollen i torsdags gick bra, alla värden var jättebra (även blodtrycket!) och tillväxtultraljudet visade på ca 3600 gram. Lite större än brorsan alltså, men fortfarande normalstor. Gynundersökningen visade att jag inte var så mogen, var bara öppen 2 cm så de ville vänta till efter helgen med igångsättning. Ska dit på kontroll imorgon kl 8.45 igen.

Blev väldigt ledsen när jag åkte därifrån. Funderade på vad jag blev mest ledsen över. Jag vill ju egentligen att det startar naturligt, jag vill ju inte bli igångsatt egentligen och riskera att hamna i samma sits som förra gången. Men ändå blev jag lite besviken över att inte bli igångsatt, vill att den här graviditeten ska vara över nu... men det jag kom fram till var att jag blev mest ledsen över att jag inte hade mognat mer, trots en hel del förvärkar/sammandragningar. Det hade jag inte alls på samma sätt med Rasmus, så jag trodde jag skulle vara mer mogen nu. När jag inte var det så blev jag genast nervös över en repris av förra förlossningen. Vill verkligen inte gå igenom det en gång till...

Idag har jag haft sammandragningar i princip hela dagen, från åtta imorse och fortfarande nu tio timmar senare. De är ganska regelbundna men inte så starka, så jag vill inte uppgradera dem till värkar än... ;-) Men det känns lovande inför imorgon. Är lite nervös för vad de kommer säga på kontrollen, men hoppas det har hänt något... om det inte händer något under natten, men det vågar jag inte hoppas på...

4 kommentarer:

SOPHIA... sa...

Hoppas det hinner lösa sig naturligt. Jag hade tid för igångsättning på måndagen, men Miléa föddes på fredagen (+11 dagar) så jag slapp vänta över helgen. Stort lycka till i vilket fall som helst

Linda sa...

Åh vad spännande (även fast ni vet vad det blir)
Om du har lust får du gärna mejla mig och berätta sedan hur allt gått och lite annat som jag kan använda till boken jag håller på att skriva. du kan se vad jag är ute efter under kategorin "boken graviditet och diabetes" på min blogg
stort lycka till nu:)

Jenny / Ekomamma i stan sa...

Åh vad spännande. Blir riktigt nyfiken nu när du inte uppdaterat hur det gick på kontrollen...hände det kanske något där emellan?

Håller tummarna i alla fall!

Hanna sa...

Har inte varit in här på några dagar nu, men är VÄLDIGT nyfiken på att få höra hur det gått :) Håller tummarna för att ni är pigga och krya alla fyra! kram