onsdag 15 februari 2012

Kramper och slemhosta

Inte världens roligaste rubrik kanske... men igår var ingen rolig dag! Känner mig ganska förstoppad och har svårt att gå på toa, och igår hade jag problem hela dagen med kramper i magen så fort jag hade ätit... även om jag åt pyttelite så krampade hela magen och jag fick jätteont, och sedan fick jag ont i ryggen också för att jag försökte "parera" smärtan i magen... jättekul! eller inte... Som tur är så gick det över, idag har det varit okej igen. Däremot har jag åkt på en konstig slemhosta. Hostar ungefär varannan timme, och då hostar jag tills jag får upp slem och idag till och med kräktes jag. Men sen blir det lugnt igen. Och jag hostar INTE på natten, vilket jag annars alltid gör när jag har hosta, nej då är det lugnt... Jättekonstigt. Har dessutom en känsla som att något trycker åt runt halsen, alternativt samma känsla som när man har svalt något för stort och har känslan av att det fortfarande ligger kvar i halsen trots att man har fått ner det. Jätteskumt. Antar att det är för att jag är svullen, men det är väldigt irriterande... Har varit så i över en vecka nu.

Ska på kontroll imorgon bitti och göra CTG, får väl fråga barnmorskan då om mina små problem...

2 kommentarer:

Jossie sa...

Usch låter inte kul. Det kan inte vara så illa som halsfluss? Lys med en lampa och se om du ser några vita prickar i svalget. Dina symptom stämmer nämligen överrens med de jag hade när jag hade halsfluss (fast då hade jag iofs väldigt svårt att svälja maten också)

Jenny / Ekomamma i stan sa...

Jobbigt, hoppas att de kan säga något när du besöker barnmorskan.