måndag 1 februari 2010

Vul idag...

Imorse var jag på vul, och det gick inget vidare. Både kvinnan i receptionen och läkaren var snudd på otrevliga, så jag kände mig inget vidare bra bemött. Den som var trevligast var faktiskt praktikanten som var med, det var hon som gjorde själva undersökningen.

Undersökningen gick fort och läkaren förklarade i princip ingenting utan det var bara att ta på sig byxorna och gå igen typ. Hon sa bara att äggblåsorna inte hade vuxit som de skulle och att slemhinnan var för tunn. Jag hade två lite större blåsor och största blåsan var ca 10,8 mm tyckte jag hon mumlade något om, och slemhinnan var 7 mm tror jag. Även om jag har läst mycket om pco på nätet så vet jag inte riktigt vad det innebär i praktiken, så jag kände mig rätt förvirrad när jag gick därifrån. Har väl för mig dock att blåsorna borde vara ca 13-14 mm vid det här laget, så det var ju lite i underkant. Jag fick i alla fall en ny tid för vul på torsdag för att se om blåsan har växt till sig ytterligare.

Även om jag var inställd på att det inte skulle gå så bra första gången så blev jag ganska besviken. Men men, det är väl bara att bita ihop och hoppas på att det ser bättre ut på torsdag!

5 kommentarer:

Tea sa...

Tråkigt att du blev så dåligt bemött! Försök att komma ihåg dina frågor till på torsdag och fråga då.

Popcorn79 sa...

Tack! Har hört att läkaren jag ska träffa på torsdag är jättebra, så förhoppningsvis går det bättre då.

Joanna sa...

Nä fy fan vad tråkigt. Så ska det ju verkligen inte behöva vara. Håller tummarna för att det går bättre på torsdag.

KRAM!!

avlängtantilldig sa...

Hej, tittar in hos dig. Tycker inte att din slemhinna var så tunn, 7 mm kan den ju mycket väl vara när största blåsan har en bit kvar. Jag har med pco-s och hade igår en slemhinna på 7,3 mm och en äggblåsa på 12 mm och det tyckte min gynläkare var jättebra. Dom var liksom synkade då och han tror på ägglossning i helgen. Tar puregonsprutor kanske jag ska lägga till.

Lycka till, kram

Popcorn79 sa...

Hej, tack för din kommentar! Tydligen hade jag förstått fel, för slemhinnan var bara ca 4,5 mm vid mitt första vul. Jag hoppas på bättre resultat nästa omgång pergo. Lycka till, hoppas du fick ägglossning i helgen! =)