torsdag 18 februari 2010

Hormoner, stress, flytt och pergo

Tack gode gud för mobilt internet, så man kan surfa och hänga med i cybervärlden! ;-) Vad ni skriver, mina underbara blogg-vänner! Det kommer nog ta ett tag att läsa ikapp...

Den senaste veckan har varit... riktigt jobbig faktiskt. Jag har varit superstressad över jobb och flytt, och fruktansvärt hormonell. Har varit jättekänslig och börjat gråta för minsta lilla (vilket jag gör även annars också, men nu är det ÄNNU värre, så då kan ni kanske tänka er hur illa det är!) och bara mått riktigt dåligt. Inte kul alls. I måndags började jag jobbdagen med att gråta, och sedan gick hela dagen i samma spår så på eftermiddagen gick jag hem. Har inte gått tillbaka än, tänkte göra det på tisdag igen. Då har jag fått en vecka på mig hemma för att ta det lugnt och komma ikapp rent emotionellt. Min chef var som tur är väldigt försående så det kändes skönt. Jag var i valet och kvalet i höstas om jag skulle berätta för henne, men jag insåg att det skulle bli en del frånvaro på jobbet plus ev problem med biverkningar av behandlingen så jag tyckte det var lika bra att säga som det var. Vi får väl se om jag ångrar det sen, men än så länge känns det helt okej.

På lördag flyttar vi i alla fall, så nu lever vi i ett kaos av flyttkartonger. Lite jobbigt, men det ska bli sååå skönt att flytta! Tror vi kommer trivas riktigt bra i huset! =) De var där och mätte fuktigheten idag också och vi fick beskedet att ett rum var torrt och de andra på gång, så det känns också skönt. Lite trist såklart att vi inte hann fixa klart innan vi flyttade in, men det är ju som det är, det är bara att gilla läget och vara glad över att vi kan fixa det snart i alla fall! =)

Fick även en till god nyhet idag. Efter många turer hit och dit så har mitt recept på pergo äntligen kommit! Det har ju varit restat i flera veckor så jag var riktigt nervös över att det inte skulle bli något, men som tur är så kom det i tid! Ska iväg och hämta receptet imorgon så jag har det hemma. Tog sista tabletten provera igår, så mensen kommer väl inom en vecka. Sjukt att man längtar efter mensen, men det är väl så det är när man går på behandling...

Nu är det fokus på flytt som gäller de närmaste dagarna, jag uppdaterar igen när jag är installerad och klar i huset! =)

2 kommentarer:

Joanna sa...

Härligt att höra lite från dig tjejen! Det är jobbigt att flytta men samtidigt otroligt spännande med ett eget hus =)

Hoppas att allt går smärtfritt med flytten så att ni kan passa på att njuta också!

Kram!

Tea sa...

Kul att du är tillbaka!