lördag 12 mars 2011

Trött...

Jag har en son som sover väldigt bra på nätterna. Han somnar av sig själv mellan 19 och 20, och sedan sover han till 3-4, vaknar och äter och sedan somnar han om och sover två timmar till, oftast till 6-7 någon gång. Han sover bra, så jag ska verkligen inte klaga. Men idag är jag trött. Han vaknade till vid 3 inatt så jag gick upp och värmde mat, men då hade han somnat om. Jag sov i 45 min till, då vaknade han igen och ville ha mat, vilket han självklart fick. Han var vaken i 1,5 timme och somnade om halv sex ungefär, för mig tog det ytterligare en stund innan jag somnade. Precis när jag hade somnat så vaknade han, då var klockan sex. Jag stoppade in nappen igen och det funkade i några minuter. Upprepade processen några gånger till innan jag gav upp och gick upp tjugo över sex. Så nu sitter jag här.

Jag ska verkligen inte klaga, jag vet det, men när jag nu har vant mig vid att få sova några timmar i sträck per gång så blir det ganska jobbigt när sömnen blir upphackad. Visst, han sov ända till tre, men efter det så har det inte blivit så mycket sömn för mig och nu är jag trööööött... suck. Själv sitter han så nöjd och glad i sin babysitter och pratar med figurerna framför sig, lilla skitungen! ;-) Får vänta någon timme till innan jag drar upp hans far så att vi kan bytas av och jag får sova lite...

Inga kommentarer: