måndag 16 augusti 2010

lite bättre idag

Foten är inte riktigt lika svullen idag, men fortfarande lite större än den andra. Efter Teas kommentar på mitt förra inlägg (samt en liknande kommentar på Familjeliv) blev jag lite orolig för om det kunde vara så att det var en blodpropp. Jag ringde först till företagshälsovården för att få en tid där, men de var inte så samarbetsvilliga eftersom "inte erbjuder graviditetsvård". De tyckte att jag skulle vända mig till min barnmorska istället. Jaha, men tänk om jag fått blodpropp pga någon annan anledning då? Eller tänk om jag hade brutit en arm, hade de fortfarande nekat mig vård då eftersom jag är gravid? Grrr.... Till slut fick jag i alla fall en tid imorgon kl 10.

När jag hade lagt på så ringde jag faktiskt till mvc och fick en telefontid direkt. Barnmorskan ställde samma frågor som företagshälsovården, om det var missfärgningar, om jag hade väldigt ont etc men det är mest svullet. Hon tyckte dock att det vore bra att kolla upp det så jag fick en läkartid imorgon kl 10.30. Så nu ska jag väl bara ringa till företagshälsovården och avboka tiden, känns bättre att gå till vårdcentralen som ändå "erbjuder graviditetsvård"...

Inga kommentarer: