onsdag 25 augusti 2010

Besök hos barnmorskan

Idag var vi iväg till barnmorskan för kontroll. Vi planerade lite dåligt så jag var hungrig redan när vi åkte dit, och inte blev det bättre därborta heller... men det gick bra ändå! Kan säga att maten åkte ner ruskigt fort så snart vi var hemma! ;-)

Alla värden såg bra ut. Mitt SF-mått (magen) ligger precis över genomsnittet på kurvan, så det var helt normalt. Min vikt har ökat 2 kg sen jag var där i vecka 11, vilket också var bra. Mitt blodsockervärde låg på 3,5 vilket kanske inte var så konstigt med tanke på hur hungrig jag var...

Även blodtryck var bra, 130/70. Urinprovet visade inga tecken på äggvita och till och med mitt järnvärde var bra, det låg på 122. Så inga järntabletter än då antar jag! =)

Vi fick även höra hjärtljuden för första gången, det var lite häftigt! Tyckte det lät som en liten alien där inne! ;-) Hon hade lite svårt att hitta honom först men sen fick vi höra. Vi hörde till och med när han sparkade tillbaka när hon puttade på honom, jättegulligt! =) Hjärtslagen låg på 150-160 slag/minut, vilket hon sa var helt normalt.

Så ja, allt såg bra ut och var helt normalt, så det var ju skönt att höra! =) Ska dit om 3 veckor igen och kolla läget, vilket borde bli i samma veva som vi ska på tillväxtultraljud. Det går framåt det här! =)

4 kommentarer:

MDB sa...

Vad skönt att allt var bra!

Joanna sa...

Vad härligt! =)
Grattis!!!

Marre sa...

´Visst är det underbart med hjärtljus, då kan man slappna av=D
Jag tycker nästan det låter som en galoperande häst hihi.

Popcorn79 sa...

Tack! =) Ja, det var jättehäftigt att höra hjärtljuden, det är ytterligare ett bevis på att det finns någon där inne! =) Och sedan att han sparkade till "micken" var ju ytterligare en bonus! ;-)

Skönt att allting ser normalt ut, trots min diabetes. Känns bra! =)