söndag 15 augusti 2010

Elefantfot

Sedan igår kväll har min vänsterfot varit svullen. Det började väl egentligen för några dagar sedan, men igår var jag på möhippa och var igång från 8 på morgonen till 2 på natten, och dansade och levde om, så det är väl kanske inte konstigt att det blev värre då... ;-) Det konstiga är dock att det bara är vänsterfoten som är svullen. Visst, höger har väl växt lite den också, men inte alls som vänster. Har läst lite om havandeskapsförgiftning, som jag löper större risk att få pga min diabetes, och där står det att om svullnaden inte går över under natten så ska man kolla upp det. Det gick inte över under natten mellan lördag och söndag, men det kanske inte var så konstigt som sagt eftersom jag var i full gång då och dessutom inte sov varken bra eller länge inatt. Men om den fortfarande är svullen imorgon bitti får jag nog ta och ringa min barnmorska och kolla så att allting är ok...

Tror inte att det är någon fara egentligen eftersom både blodtryck och urinprov såg bra ut i torsdags, men det känns ju alltid bättre att kolla upp det...

1 kommentar:

Tea sa...

Eftersom det bara är ett ben som är svullet så tycker jag att du ska kolla upp det så att det inte är en propp. Kram