torsdag 17 juni 2010

Trött

Sedan i förrgår eftermiddag har jag känt mig helt klubbad. Totalt utmattad och orkeslös. Vet inte vad det är med mig. Tror att det kan vara all pollen i luften, är ju trots allt pollenallergiker. Får ju inte ta några mediciner nu så jag har klarat mig hittills på nässpray, vilket har funkat rätt bra. Och näsan är fortfarande ok, däremot kliar det som satan i mina ögon, så idag har jag inhandlat ögondroppar. Hoppas det blir bättre snart och hoppas jag blir piggare, det här är inte roligt...

Pratade med diabetessköterskan idag också och kom fram till att vi höjer dosen insulin lite grann. Jag har fortfarande värden som ligger lite på gränsen ibland så det känns bra att höja lite. Det går bättre och bättre att ta sprutorna, men det är inte kul... Hoppas verkligen det går över efter förlossningen, vill inte sitta med sprutor resten av livet! =(

Något positivt i alla fall är att jag tyckte jag kände lite "bubbel" i magen igår när jag var på massage. Mysigt! =) Hoppas det utvecklas till riktiga sparkar snart! =)

3 kommentarer:

Lisa W sa...

Man får ta Tavegyl när man är gravid! Nackdelen med dem är att man blir så jäkla trött... Det kan lösas med att man tar dem på kvällen, så får man dessutom sova lite bättre:-)

Detta gällde när jag var gravid 2007-08. En hel del kan ha hänt sedan dess - jag har sett på nätet att vissa läkare rekommenderar andra allergimediciner än Tavegyl. Fråga på din MVC, så kan du diskutera med en läkare!

(Dessutom är det helt normaaaalt att vara aptrött när man är gravid! ;-))

Hanna sa...

Massage brukar väl inte rekommenderas när man är gravid? Vet att inte jag fick göra det när vi hade det gratis på jobbet 2007 när jag väntade Emma (just my luck!).. Men det kan ju ha ändrats sedan dess, var bara en tanke. Kram på dig!

Popcorn79 sa...

Lisa W: tack för tipset, jag får kolla upp det! =)

Hanna: Det jag har hört är att man inte rekommenderar massage de tre första månaderna, men att det egentligen ska vara för att man inte ska koppla ihop massagen med ett ev missfall. Annars ska det inte vara farligt. Hon var bara uppe vid nacke och axlar ändå, så det borde inte vara några problem. Men tack för omtanken! =)