fredag 4 juni 2010

Dietist

Har visst varit lite dålig på att uppdatera, men det händer inte så mycket av intresse i mitt liv just nu känns det som. Det rullar på helt enkelt. Kan inte fatta att jag är i vecka 14 nu, vart tar tiden vägen?!

Jag fortsätter sticka mig i fingret sju gånger per dag och i tisdags träffade jag äntligen en dietist. Hon var verkligen superbra och nu känner jag mig mycket lugnare. Skönt! Hon sa till mig att jag inte kunde fortsätta som jag gjorde och äta så strikt, utan att jag kunde äta som vanligt, fast tänka i termer som tallriksmodellen och minska på allt uppebart socker. Så jag har följt hennes råd och blodsockret har gått upp lite, men inte lavinartat. Hon sa att det är ok om blodsockret går upp eftersom det är så jag får äta. Om det går upp för mycket så börjar jag med insulin helt enkelt. Jag kan inte äta mig ur min diabetes. Det var sååå skönt att träffa henne och få inbankat i mig att jag gör så gott jag kan helt enkelt! Ska träffa läkarna på torsdag igen så får vi se vad de säger, om jag ska börja med insulin eller om jag ska fortsätta som vanligt ett tag till. Jag hoppas nästan på att jag ska få insulin ändå, eftersom de har sagt att jag garanterat kommer att få börja med det, frågan är bara när. Då känns det bättre att köra igång redan nu liksom...

Inga kommentarer: