söndag 27 juni 2010

Mina värden

I tisdags var jag iväg till SMVC igen och kollade mina värden. Mitt långtidsvärde har sjunkit från 5,9 till 5,1 så det såg ju bra ut. De tyckte även att mina värden överlag, som jag antecknat i min dagbok, såg bra ut, men bestämde ändå att vi skulle justera upp insulinet lite. Så nu kör jag 9+6+9, dvs 9 enheter till frukost, 6 enheter till lunch och 9 enheter till middag, samt 10 på det långtidsverkande insulinet på kvällen. Från början var det 6+6+6+6, men vi har justerat upp efter hand.

Jag frågade även om min vikt, då jag bara har gått upp 0,5-1 kg dessa första 16 veckor, men de sa att det bara var bra eftersom jag har lite att ta av så att säga. Så det känns skönt, då kan jag pusta ut lite. Jag trodde väl inte att det var några problem, men man blir ju ändå orolig för bebisens skull.

Inga kommentarer: