torsdag 17 december 2009

Imorgon smäller det...

Imorgon är det dags för vårt första möte på fertilitetsenheten. Är inte nervös, men väldigt förväntansfull och glad över att få komma igång! Tyvärr verkar det som om min mens är på g, känns ju lagom kul att göra gyn-undersökning då... men det ska nog gå bra!

Det har varit en händelserik månad sedan jag sist skrev i alla fall... vi köpte ju som sagt hus, och nu har vi även fått lägenheten såld också! 75 000 över utgångspris blev det så vi är väldigt nöjda! Dessutom är mitt arv efter pappa äntligen på gång, efter nästan fyra år... pengar borde komma nästa vecka. Känns skönt att få det avklarat! Och skönt att få en liten buffert. Tråkig anledning att få pengar, men skönt att det blir klart som sagt.

Annars är jag tyvärr rätt stressad. eftersom det är riktigt helvetiskt just nu på jobbet. Vi har haft en dålig bemanning under en längre tid och nu ligger vi alla på gränsen. En tjej fick sjukskriva sig graviditeten ut eftersom hon fick värkar i v29, en annan som ska ha barn i mars är hemma och återhämtar sig nu för att hon har fått problem med sammandragningar och en tredje (som dock inte är gravid) är på väg in i väggen och har också gått hem några dagar. Eventuellt blir hon sjukskriven en längre period också. Själv har jag gråtit på jobbet den senaste veckan pga all press. Känns ju lite sådär... och inte kul att vara stressad nu när vi ska påbörja behandling förhoppningsvis. Tänkte prata om stress med läkaren imorgon och se vad de säger. Hmm.

Jag får försöka bli bättre på att uppdatera och berätta vad som händer, nu har jag ju i alla fall lite grejer att skriva om! =) Blir väl en uppdatering om utredningen under helgen...

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! Nu har jag börjat följa din blogg! så uppdatera gärna! Vi har precis börjat utredning själva, så det är intressant med nån i samma situation! Jag är GreenGal på familjeliv, jag hittade din blogg där!
Lycka till på första besöket! KRAM