måndag 21 december 2009

Förkyld! =(

Igår kväll började jag få lite ont i halsen och blev lite snuvig. Jag bad om ursäkt i förskott till P för mina snarkningar, och snarkade gjorde jag visst med besked... det var nära att han gick ut och la sig på soffan! Sov dåligt gjorde jag också, så jag var riktigt trött imorse när jag gick upp. Men snäll som han är min man så skjutsade han mig till jobbet, det är kärlek det! ♥

Väl på jobbet mådde jag väl inte sådär jättebra, och efter att ha blivit pushad av mina kollegor åkte jag hem efter 2,5 timme. Det var nog lika bra. Hann dock köpa klart julkapp till maken på vägen hem, så var det problemet ur världen! Hoppas han blir nöjd!

Dagen har ägnats åt slappande i soffan för att kurera mig. Halv tolv kom P med kebab till mig, jättegulligt! Annars har jag i princip bara läst, kollat på tv och ätit choklad idag. Hmm... min viktkurva går nog spikrakt uppåt nu, inte bra... men den får väl göra det under några dagar nu, så tar jag tag i det igen efter jul. Orkar inte riktigt nu.

Mensen kommer inte igång heller, och det är ju i och för sig skönt eftersom jag inte vill ha den förrän efter jul men det börjar bli tröttsamt med mensvärk och blodiga flytnignar lite då och då. Vad är det som händer? Suck... Hoppas dock att den håller sig borta en vecka till, så jag kan börja med pergo...

Det blir nog jobb imorgon igen i alla fall, för jag känner mig bättre nu. Får se hur jag sover inatt dock, tänker inte jobba om jag känner mig helt slut, då är det bättre att stanna hemma...

Chattade lite idag med killen som skrev kommentaren på Facebook. Vet inte om budskapet gick fram riktigt, för när jag berättade om vår problematik slängde han ur sig "det är väl inte ditt fel att P har dåliga simmare, haha". Suck. Jag har ingen lust att skämta om det hela, och så vitt vi vet så ligger ju felet bara hos mig vilket gör att såna kommentarer känns ännu jobbigare. Vaddå någons fel liksom? Som om jag kan hjälpa att jag har PCO?

Nä, ska nog krypa ner i sängen med min bok och hoppas på att förkylningen gått över tills imorgon!

2 kommentarer:

Anonym sa...

den där killen på facebook verkar ju helt störd, att inte folk förstår bättre?

Vi har började vår utredning för två veckor sen. Än så länge har jag bara lämnat blodprov och maken spermaprov. Jag har tagit min tredje kur med pergotime nu. Jag har fått huvudvärk av Pergotime men annars har det gått bra. Biverkningarna har minskat för var gång. Blir jag inte gravid denna kuren ska jag ta dubbelkur. Hur långt har ni kommit i utredningen? Tar du Pergotime?

Popcorn79 sa...

Jag har inte börjat med pergotime än, jag inväntar nästa mens. Kommer den för tidigt (inom en vecka) måste jag dock vänta till ytterligare nästa mens innan jag sätter igång eftersom fertilitetsenheten har julstängt och då kan jag inte göra vul. Men snart är vi igång i alla fall! =)

Vad gäller utredningen gjorde jag de flesta testerna i somras och fick konstaterat PCO, så det enda som är kvar för mig att göra är en kontraströntgen av äggledarna. För maken återstår att lämna spermaprov, vilket han ska göra direkt när de öppnar igen i januari.

Skönt att höra att du inte har fått några större biverkningar i alla fall!

God jul! =)