söndag 20 december 2009

Folk som inte förstår

Jag kan självklart inte kräva att folk ska förstå exakt vad jag går igenom eller visa hänsyn hela tiden, men ibland blir jag lite ledsen över hur okänsliga eller plumpa vissa kan vara. Jag uppdaterade min status på Facebook igår kväll och skrev något i stil med att jag var glad och nöjd. Någon timme senare när jag kollar min facebook ser jag att jag har fått kommentaren "Grattis!! är du äntligen gravid!!" på min status! Hur tänker personen egentligen? Blev faktiskt lite ledsen... Jag tror inte han vet att vi kämpar och han tänkte sig väl inte för men jag tycker det hör till vett och etikett att inte skriva några såna saker. Även om det nu hade varit sant så hade jag inte velat skriva något om det där. Jag tog bort hans kommentar och skrev ett mail till honom där jag skrev att jag inte var gravid och att det var en känslig punkt som han gärna fick låta bli att skriva om i fortsättningen. Det hela dämpade mitt glada humör en smula, men efter en massa kramar av min man och en bra film så kändes det bättre.

1 kommentar:

Tea sa...

Det var verkligen inte snällt gjort att skriva så. Tyvärr är det ju så att människor inte tänker. Visst är man extra känslig när man befinner sig i denna situationen men man ska inte behöva ta vad som helst. Bra gjort att maila och berätta hur du kände det.