tisdag 20 december 2011

Julstämning

Vitt på marken och tomtar i hela huset, nu börjar julstämningen komma! Har länge känt det som om jag levt kvar i början av november, jag har tyckt att det har känts tidigt när de har spelat julmusik på radio och har liksom inte alls fattat att det faktiskt bara är några dagar kvar till jul... men nu börjar även jag fatta! ;-)

Dagarna springer iväg och nu är det bara drygt 10 veckor kvar tills grodan beräknas komma. Har även räknat arbetsdagar och kommit fram till att jag har 31 dagar kvar att jobba, en månad kvar i arbetsdagar alltså. Vad fort det har gått! Trivs jättebra med det jag gör nu och skulle gärna vilja fortsätta jobba med samma sak när jag kommer tillbaka, ska verkligen försöka se till att det blir så!

Tog äntligen tag i saken förra veckan och skaffade en gravidförsäkring. Förra gången fick vi ju faktiskt användning för den då vi blev inlagda på neo en vecka. Tio dagar var vi inskrivna, varav vi var hemma de sista dagarna på permission. För detta fick vi 200 kr per dag, dvs 2000 kr, och eftersom försäkringen kostar 1050 så har vi ju egentligen i princip tjänat in denna försäkring redan. Man får även ersättning vid akut kejsarsnitt och det kan det ju kanske bli, blir förlossningen långdragen så kommer jag kräva snitt. Så det känns skönt att äntligen ha tecknat försäkringen nu.

Grodan verkar må bra i alla fall, det bökas och stökas ordentligt därinne. Främst på kvällen, natten och morgonen, men även en hel del på dagen också. En livlig liten krabat! Rasmus var mycket lugnare i magen och är ju även lugn nu så jag är lite nervös för att få en riktig liten vilde den här gången... ;-)

Nu är det bara drygt två och en halv arbetsdag innan lite semester, ska bli skönt med ledighet i mellandagarna! Tänker mysa massor med min familj! =) Och nästa vecka är det dags för tillväxtultraljud igen, ska bli spännande att se vad grodan väger nu!

Inga kommentarer: