onsdag 13 april 2011

Gnälligt

Idag har det varit gnälligt, så den planerade turen till Familjecentralen ställdes in. Han har varit jättetrött idag, det är väl därför det är så gnälligt... han sover för fjärde gången idag tror jag det är, det är inte likt honom. Han sov dessutom bra inatt, han somnade vid 20 och sen vaknade han till vid två, fick nappen och somnade om, vaknade vid halv fyra och jag testade med nappen igen och han somnade om och vaknade vid sex! =) Så han borde inte vara trött efter natten i alla fall... Men jag antar att han växer mycket just nu, det skulle jag också bli trött av! ;-)

Han har nu hunnit bli 4 månader och har på den tiden dubblat sin vikt! Vid senaste kollen vägde han 6640 gram (3315 när han föddes) och var 63 cm lång (51 när han föddes). Jag sa på skämt till bvc-sköterskan att vi siktar på 6630 gram, men det blev 10 gram extra! ;-)

Min egen vikt har det gått sådär med, gick upp 0,4 förra veckan. Beror väl antagligen på en mammafika med mycket fikabröd samt fest i lördags, men känns väldigt surt ändå eftersom jag har tränat bra och vågen faktiskt var jättesnäll i fredags morse... Så lite besviken blev jag. Men bara några timmar senare sa en tjej i föräldragruppen att hon tyckte att jag verkade ha gått ner jättemycket, så då sträckte jag på mig! =) Tror faktiskt jag har minskat mina mått pga träningen, för jag känner mig faktiskt smalare. Det blir väl bättre resultat nästa vecka i alla fall, det ser redan bättre ut på vågen! ;-)

Nu vaknade han så nu ska han få mat!

Inga kommentarer: