onsdag 20 juli 2011

Kors i taket!

Diabetessköterskan ringde redan i måndags, första dagen tillbaka från semestern! Hon ifrågasatte starkt att jag skulle göra en till glukosbelastning eftersom jag redan hade så höga värden på den första. Tack, det är ju precis det jag har sagt hela tiden! Hon ville att jag skulle komma in på onsdagen, dvs idag, och lämna ett fasteprov och sen ta ett Hba1c så vi såg hur allt låg till. Åh, så skönt att äntligen få prata med en vettig människa! =)

Så imorse skulle jag alltså åkt iväg och tagit lite prover, men igår kväll fick jag huvudvärk och hög feber så det blev inget med det... Lite trist, men jag får åka dit nästa vecka istället. Något annat som är trist är att jag hade en hel grupp med andra mammor + tillhörande bebisar hemma hos mig igår, så jag hoppas verkligen inte att någon av dem blir smittade, det vore ju inte alls kul. =( Men peppar peppar, idag mår jag ganska bra och jag blev feberfri redan imorse, så det verkar ju inte ha varit något allvarligt i alla fall. Skönt det!

Inga kommentarer: