tisdag 28 juni 2011

Glukosbelastning igen

Imorgon är det dags för glukosbelastning igen... har inga större förhoppningar om att få bra värden utan räknar med att jag får min diagnos efter detta. Dock inte imorgon, för imorgon är det väl bara själva belastningen jag ska göra, sen får jag väl träffa läkare om några veckor igen. Känns inte kul att ha fått diabetes men det är inte så mycket jag kan göra åt det mer än att äta bra, gå ner i vikt och röra på mig mer. Det är ju det jag har påbörjat så jag får helt enkelt fortsätta på den banan! Eftersom jag ändå är såpass säker på att jag kommer få dåliga värden imorgon så hoppas jag nästan att mitt fastevärde är tillräckligt dåligt för att jag ska slippa dricka den där äckliga sockersörjan... vore skönt att slippa. Sist mådde jag illa i flera timmar efteråt och sen fick jag ett rejält blodsockerfall på eftermiddagen. Mindre kul...

Jaja, får se vad de säger imorgon. Wish me luck!

Inga kommentarer: