lördag 28 maj 2011

Ofrivilligt barnlösas dag

Idag, 28 maj, är det ofrivilligt barnlösas dag. En jätteviktig dag att uppmärksamma då vi är många där ute i Sverige, i världen, som har svårt att bli gravida.

Jag blir så ledsen när jag hör om andra där ute som får kämpa år efter år, missfall efter missfall i resan på vägen till ett barn. Min och min makes resa blev inte lika lång, även om det kändes så när vi var mitt uppe i det. Vi hade ingen aning när jag slängde mina p-piller att resan skulle ta längre tid än vad vi trodde. Det var en jobbig tid innan vi fick hjälp, men det var så värt det när vi fick plus på stickan. Jag önskar så av hela mitt hjärta att alla som vill får uppleva detsamma som vi!

Satt idag bredvid Rasmus i babygymmet och bara tittade på honom. Smekte hans helt perfekta fötter, killade honom lite på magen, strök honom över huvudet. Översvämmades av kärlek när han log mot mig. Underbara lilla kille, mammas hjärta. Älskar dig så! Alla besvikelser längs vägen var värt det, och jag kan inte föreställa mig ett liv utan honom. Han är det finaste jag har och jag är så tacksam över att han är här. Men alla har tyvärr inte sådan tur som jag har utan kämpar fortfarande för att få barn. Därför är denna dag otroligt viktig att uppmärksamma, för alla de som lider i tysthet. Hoppas att er dröm snart går i uppfyllelse!

Inga kommentarer: