söndag 5 december 2010

Igångsatt

Befinner mig sedan i fredags förmiddag på förlossningen. Besked togs om igångsättning men kroppen vill inte riktigt hänga med så det har inte hänt så mycket sen dess. Har gått från att vara öppen 1.5 cm i onsdags till ca 3 igår kväll, men livmodertappen är fortfarande ganska omogen. Så just nu känns det ganska frustrerande, eftersom jag har ganska onda värkar samtidigt som det känns som att inget händer. Har iaf fått morfin i två nätter för att kunna sova, vilket har hjälpt bra. Dock blev jag väldigt illamående igår och spydde upp frukosten, vilket förstås var mindre kul. Så nu har jag precis ätit några skorpor och en banan utan att kliva ur sängen, och hoppas jag får behålla dem. Ska slumra lite till nu och hoppas att nästa undersökning visar på större framsteg och att lilla pyret vill titta ut idag! Håll tummarna för mig!

6 kommentarer:

Hanna E sa...

*håller tummarna*

MDB sa...

Åh vad spännande, lycka till!

Tea sa...

Spännande! Tänker på er! kram

Hanna sa...

Jag håller tummarna så de blir blå! :)

Marre sa...

Åh stackare, det är jobbigt att ha ont och ont så länge. Håller tummarna att det blir bebis snart=P Ja om det inte redan blivit en förstås=P

Kram!!

Greengal sa...

Hoppas allt går bra! Lycka till!