tisdag 26 oktober 2010

Dåligt med uppdateringar...

Jag känner att jag är väldigt dålig på att uppdatera, tiden går så snabbt och allt bara rullar på. Börjar bli rätt trött om kvällarna nu så det enda jag orkar göra är att läsa alla andras bloggar. Ska försöka bättra mig.

Sex veckor kvar till BF, känns helt galet! Vaddå, ska jag föda barn? Nähä? Hur gör man då? Känner mig inte nervös, utan mer bara förundrad över hur det ska gå till egentligen... ;-) Har i alla fall skickat in min begäran om föräldrapenning nu, hoppas att Försäkringskassan sköter sig och att allt kommer flyta på bra! Jobbar knappt fyra veckor till, sedan går jag på en lång och efterlängtad mammaledighet! =)

I torsdags var jag iväg på kontroll och ultraljud igen. Lilla pyret vägde då 1975 gram! =) Han ligger nu 12 % under kurvan, fortfarande inom normalspannet men han "tappar farten" mer och mer varje vecka. Barnmorskan sa att det var huvudet som drog ner procenten, men ett litet huvud kan väl aldrig vara fel? ;-) Jag är i alla fall inte orolig, jag tycker det känns som om han mår bra så som han sparkar där inne! =) Blodtryck såg också bra ut, om än lite högt övertryck. Jag låg på 140/60, vilket är det lägsta undertryck jag har haft hela graviditeten, om inte någonsin. Min yrsel som jag har haft i några veckor har inte gett med sig, så jag har börjat med järntabletter nu. Märker viss skillnad, men inte så stor. Blodsockret har stabiliserat sig lite, från att stadigt ha gått uppåt och krävt mer och mer insulin, så har det nu stannat av och jag behöver inte längre öka doserna, snarare minska lite ibland då jag har fått blodsockerfall några gånger. Lite läskigt, men skönt att det ändå har stabiliserat sig.

Nä, nu ska jag nog ta mig en liten macka innan det är dags att krypa ner i sängen... Försöker uppdatera igen efter besöket hos barnmorskan på torsdag. natti natti!

Inga kommentarer: