måndag 6 september 2010

Det kunde varit jag...

som hade skrivit den här tråden på Familjeliv, känner igen mig sååå mycket!

Det är väldigt många såna kommentarer från både kollegor och vänner. Jag förstår att det kommer bli väldigt krävande och jobbigt med barn, men det måste väl finnas bra saker med det också? Och om det nu bara är negativa saker, varför oroa mig redan nu? Då är det väl bättre att vara lyckligt ovetande och ta den smällen sen, än att gå och oroa sig OCH må dåligt sen när barnet kommer...

1 kommentar:

MDB sa...

Fy vilken tråkig inställning! Förstår heller inte poängen med att berätta hur "jobbigt" det är, det är ju inte som att man kan välja att ångra sig för att man "plötsligt" inser hur krävande det är.

Har själv ännu inte stött på några såna kommentarer som tur är, och jag vet ärligt talat inte hur jag skulle hantera det.