torsdag 8 juli 2010

Sömntuta!

Idag var det dags för ultraljud. Jag har känt mig lite nojig de senaste dagarna eftersom jag inte har känt pyret så mycket, och mitt blodsocker har gått ner till de lägsta nivåerna hittills. Var nervös för att något var fel. Så det var med spänd förväntan som vi gick till ultraljudet idag.

Det första vi ser är att pyret ligger alldeles stilla. Jag blir jättenervös, men läkaren förklarar att han bara sover. Och sedan får vi se det lilla hjärtat som slår. Vilken lycka! =) Den lilla rackaren låg och sov nästan hela tiden, och blev lite sur när läkaren petade på honom, då sparkade han tillbaka! =) På grund av att han låg på alla fyra på mage och sov så fick vi inga bra bilder, han vägrade vända på sig... Den lilla sömntutan! men alla mått och sånt var normala så allt såg bra ut, jätteskönt! Hon flyttade fram (bak?) mig till 6 december istället för 5 december, så jag verkar ju följa kurvan rätt bra. Så skönt att höra att allt var bra och att pyret mådde bra, det är ju det viktigaste! =)

Efter ultraljudet åkte vi och käkade lunch, och då vaknade han minsann! Då levde det om en del i magen... så dags då! ;-) Och efter lunchen var det dags för mig att åka tillbaka till sjukhuset för min vanliga kontroll. Även där såg allt bra ut, mina blodsockervärden var bra så jag skulle fortsätta med samma insulinnivå ett tag till. Känns bra.

Jag frågade om tillväxtultraljud och fick veta att jag skulle få göra det i vecka 28 och sedan varannan eller var fjärde vecka efter det, beroende på hur det såg ut då. Skönt att veta att de har koll på mig! =) Då är det ju bara 10 veckor kvar tills vi får se pyret igen, härligt! =)

4 kommentarer:

Tea sa...

Skönt att allt såg bra ut!

MDB sa...

Vad härligt att allt såg bra ut!

Greengal sa...

Vad roligt att det var så bra! Fin julklapp ni kommer få!

Popcorn79 sa...

Tack allihop, känns jättebra! =) Men jag längtar redan efter nästa ultraljud! =)